طرح توجیهی راه اندازی کافی نت

طرح توجیهی راه اندازی کافی نت




مقدمه:
برای راه‌اندازی یک کافی‌نت پس از پیدا کردن یک مغازه مناسب و در دسترس و گرفتن مجوز‌های لازم باید تعدادی کامپیوتر خریداری نمود. اصلاً لازم نیست که مونیتور فلات یا بزرگ تهیه کنیم. مونیتورها می‌توانند دست‌ دوم و حتی مدل‌های قدیمی باشند.   
یکی از شغل‌هایی که این روزها نسبتاً باب شده است راه‌ اندازی یک کافی‌ نت درست و حسابی است. احتمالاً می‌دانید که کافی‌نت محلی است که در آن چندین دستگاه کامپیوتر متصل به اینترنت وجود دارد که برای مراجعه‌کنندگان امکان استفاده از این خدمات را فراهم می‌کند. البته این روزها اغلب استفاده‌کنندگان از اینترنت معمولاً در خانه یا محل کارشان چنین امکانی را دارند و کمتر سراغ کافی‌نت می‌روند، هرچند که با وجود همین وضعیت، مشتریان کافی‌نت‌ها نیز کم نیستند.
البته گسترش کافی‌نت‌ها در شهر‌های کوچک بسیار زیادتر است. در عین حال فقط تهران وضعیت متفاوتی دارد که تعداد کافی‌نت‌ها در آن کم است و به جز تهران در دیگر شهرها تقریباً در اغلب خیابان‌های مرکزی شهر حداقل چند کافی‌نت شلوغ می‌توان پیدا کرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول: کلیات
تاریخچه کافی نت
تاریخچه پیدایش سیستم های رایانه ای
معرفی طرح
مشخصات محصول
تاریخچه کافی نت و اینترنت
تاریخچه کافی نت ها و  اینترنت در ایرن
فصل دوم: روش انجام کار
امکانات و تجهیزات مورد نیاز
شرایط محیطی
هزینه و سرمایه گذاری
خلاقیت
توجیه اقتصادی
تامین منابع مالی
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز 
نقشه استقرار تجهیزات
فهرست تجهیزات  مورد نیاز
برآورد قیمت
برآورد قیمت اجناس مصرفی
بازپرداخت بدهی ها 
برنامه زمان بدنی اجرای پروژه
میزان مفید بودن طرح برای جامعه
فصل سوم: برآورد مالی
دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز
تجهیزات اداری مورد نیاز
هزینه های قبل از بهره برداری
جمع کل سرمایه گذاری طرح
سوخت و انرژی
حقوق و دستمزد پرسنل
هزینه استهلاک
هزینه های جاری طرح
سرمایه در گردش
جمع کل سرمایه گذاری طرح
درآمد طرح
برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی
پیش بینی مالی طرح
شبکه های کامپیوتری
آشنایی با اصطلاحات کاربردی شبکه
کابل کشی شبکه
امنیت شبکه
امنیت شبکه ها
فصل چهارم: نتیجه گیری
نتیجه گیری

تعداد مشاهده: 4128 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:441 کیلوبایت



دانلود فایل

گزارش کارآموزی حسابداری در بانک ملت

گزارش کارآموزی حسابداری در بانک ملت




پیشگفتار:
کارآموزی در بانک ملت شعیه شهید بابایی شهرستان قزوین یک دوره مناسب و تجربه ساز برای ورود به بازار کار بود که در این دوره با اطلاعات کاری مناسبی آشنا شدم ، فعالیت در این بانک با خدمات گسترده در کشور تجارب مختلفی را در این دوره کوتاه برای من مهیا نمود  که در ذیل به اختصار به تشریح برخی از این تجارب و آموخته ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:
پیشگفتار
فصل اول: ساختار بانک ملت
معرفی بانک
تاریخچه
فصل دوم: ارزیابی نظام بانکی
ارزیابی نظام بانکی از زاویه ساختار مالی
سازوکار خروج از وضعیت نابسامان فعلی بازار پول
فصل سوم: تئوری حسابداری بانکی
- سیستم های حسابداری دولتی
- سیستم های حقوق و دستمزد
ارتباط حسابداری، بودجه و پاسخگویی
شرایط لا‌زم برای تحقق حداقل استاندارد شفافیت بودجه¬ای
سیستم حسابهای ملی
سیستم آمارهای مالی دولت
صورتهای مالی اساسی در سیستم آمارهای مالی دولت
صورتهای مالی اساسی در سیستم آمارهای مالی دولت
تغییر نظام بودجه‌ریزی در ایران
سیستم حقوق و دستمزد
ویژگیهای سیستم مالی
فصل چهارم: سیستم های حسابداری بانکی
بررسی سیستم های حسابداری در بانکها
نقش و اهمیت حساب مرکز
انواع طبقه بندی حسابها در سیستم بانکی
نقش سیستم کنترل داخلی
اثرات متقابل سیستم حسابداری و ارقام باز بر یکدیگر
سود و زیان و جایگاه آن در حسابداری موسسات مالی
صورتحساب سود و زیان
اهمیت سود و زیان
مفاهیم سود در مباحث اقتصادی و حسابداری
مبانی تعیین سود در حسابداری
حسابداری تعهدی
حسابداری نقدی
حسابداری نیمه تعهدی
حسابداری نقدی تعدیل شده
اهمیت مدیریت ریسک در دارایی ها و بدهی های بانکها
تفاوت عملیات بانکها با سایر موسسات تجاری
ترکیب ترازنامه بانکها
ریسکهای مهم صنعت بانکداری      
1) ریسک نقدینگی
2) ریسک اعتباری (عدم پرداخت)
3) ریسک های ارزی
تطابق زمانی سررسید دارایی ها و بدهی ها
اجزای سرمایه در بانکها
سرمایه اصلی
سرمایه تکمیلی
اخذ هزینه پرداختی ایران چکهای جدید از مشتریان
اقلام بالا خطی و زیر خطی
حسابهای بالا خطی
حسابهای زیرخطی
مطالبی در رابطه با تعهدی
حسابداری مالی
نرخ تسهیلات بانکی
نرخ بهره  تجاری
نقش تسهیلات بانکی در چرخه حیات شرکتها   
 نقش تسهیلات بانکی در مراحل مختلف حیات سازمان
تسهیلات مختلف بانکی برای شرکتها براساس گروههای مختلف صنعت
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتیجه گیری

تعداد مشاهده: 2969 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:299 کیلوبایت



دانلود فایل

فرار مغزها و نظریه کوچ مجازی

فرار مغزها و نظریه کوچ مجازی




بخشی از متن:
وظیفه روشنفکر، البته یکی از وظایف او، نقد اجتماعی است؛ نقد اجتماعی وضعیت معاصر. او دو خط مشی کلی برای این نقد نقد دارد: یکم آنکه مبتنی بر علم باشد و دوم اینکه، استراتژیک باشد. او در جایگاه روشنفکری، فقط یک گام و نه بیشتر از جامعه جلوتر است. از بعد استراتژیک، نکات متفاوت سیاسی و تاکتیکی را لحاظ می کند؛ و در مقام اهل علم، بایستی که اگر از مرز دانش فراتر نمی رود، خود را در مرز آن نگه دارد. هدف وی تعالی است، تعالی جامعه. او، نه همچون سرخوردگان، اهل فرار است؛ بلکه در برابر واقعیت ایستاده است. در این نوشتار، سعی شده است با تاکید اولیه بر مسئله فرار مغزها، یک نظریه جامعه شناسانه و مدیریتی ارائه گردد.

فهرست مطالب:
فرار مغزها یا مغزهای فرار
اصطلاح شناسی فرار مغزها
نظریه کوچ مجازی در علم مدیریت و رفتار سازمانی
فرار مغزها و راه‌های جبران آن
تبادل مغزها، پدیده تازه
چگونگی فرارمغزهاازایران
تلاش دولت برای باز گردان مغزها
بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغال ازفرار مغزها جلوگیری می‌کند
وزرا برای اخراج جوانان متخصص ازکشور بسیج شده‌اند!
فـــرار مغزها
علل مهـاجــرت مغـزها
راه‌حلهای پیشنهادی
ابعاد فرار مغزها در جهان و ایران:
بازنگری آمارها
1ـ پیشگفتار
2- فرار مغزها در جهان
3ـ فرار مغزها از ایران
4ـ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
پیش درآمد
پیامدهای فرار مغزها برای کشورهای مبدأ و مقصد
تبادل مغزها، پدیده تازه
چگونگی فرار مغزها از ایران
تلاش دولت برای بازگرداندن مغزها
منابع

تعداد مشاهده: 3076 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 102

حجم فایل:320 کیلوبایت



دانلود فایل

بررسی تعامل انسان-کامپیوتر مبتنی بر عامل برای نابینایان

بررسی تعامل انسان-کامپیوتر مبتنی بر عامل برای نابینایان




چکیده:
رضایت مندی کاربران در طراحی واسط های کاربری بسیار حائز اهمیت می باشد. اغلب واسط-های کاربری موجود، افرادی که دارای ناتوانی های جسمی هستند را در نظر نگرفته اند. کاربران نابینا آنچه ما از یک واسط کاربری دریافت می کنیم تا بتوانیم براحتی به مطلب مورد نظر خود دست یابیم را در اختیار ندارند. به عنوان نمونه یک کاربر عادی با مشاهده یک صفحه وب در نگاه اول متوجه تفاوت رنگ ها و پر رنگ بودن برخی جملات گشته و می تواند به سرعت از مطالب حاشیه ای صفحه عبور کند، اما کاربر نابینایی که از یک صفحه خوان (Screen Reader) برای خواندن صفحات وب استفاده می نماید قادر به دیدن این مشخصات ظاهری نبوده و مطالب تبلیغاتی و متفرقه یک صفحه می تواند وی را از پرداختن به مطلب اصلی دور نماید. به همین علت طراحی واسط های کاربری هوشمندی که خودمختار، هدفمند و پویا بوده و منطبق با علایق کاربر باشد تا بتواند دستیابی این افراد را به اطلاعات مورد نیاز آنان تسریع نموده و از اتلاف زمان آنها جلوگیری نماید، می تواند بسیار ارزشمند باشد. در این پروژه با مراجعه به کاربران نابینا و استخراج مشخصات ابزار مورد استفاده آنها سیستمی مبتنی بر عامل ارائه شده که با استفاده از بازخوردهای ضمنی و بدون دخالت کاربر به جمع آوری الگوهای رفتاری وی می پردازد. سپس پروفایلی از علایق کاربر ایجاد نموده و بصورت خود مختار آن را بروز می نماید تا بتواند نتایج حاصل از موتور جستجوی گوگل را به ترتیبی به کاربر نمایش دهد که کاربر با صرف کمترین هزینه زمانی به مقصود خود دست یابد.
بطور کلی دستاوردهای اصلی این تحقیق عبارتند از: 1) ارائه یک رویکرد مبتنی بر عامل برای مسئله شخصی سازی جستجو با استفاده از قابلیت های هوشمندی، یادگیری و هدف گرایی 2) ارائه چارچوبی جهت مقایسه سیستم های طراحی شده در این زمینه تاکنون 3) بررسی سیستم های طراحی شده برای نابینایان.
کلمات کلیدی: تعامل انسان-کامپیوتر، واسط کاربری هوشمند، عامل، پروفایل کاربر، کاربران نابینا

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه   
1.1.    مقدمه     
2.1.    ضرورت طرح مسئله   
3.1.    تعریف پروژه و اهداف آن   
4.1.    گام های انجام پروژه     
5.1.    دستاوردهای پروژه     
6.1.    نگاه کلی بر ساختار پایان نامه     
فصل دوم: دانش پیش زمینه و مفاهیم مورد نیاز     
1.2.    مقدمه     
2.2.    HCIچیست؟     
3.2.    محاسبات فراگیر     
4.2.    معماری سیستم های HCI     
1.4.2.    سیستم های UNIMODALHCI     
2.4.2.    سیستم های MULTIMODALHCI     
5.2.    سیستم هایMULTIMODAL برای افراد معلول     
6.2.    فاکتورهای قابلیت استفاده درHCI     
7.2.    شخصی سازی ازدیدگاهHCI     
8.2.    سیستم های منطبق باکاربر     
9.2.    شخصی سازی     
10.2.    سیستم های توصیه کننده     
11.2.    پروفایل کاربر     
1.11.2.    VSM     
12.2.    عامل     
1.12.2.    معماری عامل ها     
13.2.    تعامل انسان-عامل     
14.2.    نتیجه گیری    
فصل سوم: لحاظ نمودن نابینایان در سیستم     
1.3.    مقدمه     
1.1.3.    تعریف مسئله     
2.1.3.    ضرورت طرح مسئله     
3.1.3.    نگاه کلی بر ساختار فصل     
2.3.    ابزارهای مورد استفاده نابینایان     
1.2.3.    صفحات نمایش بریل     
2.2.3.    صفحه خوانها     
3.3.    کارهای پیشین     
4.3.    چگونگی تعیین نیازمندیها     
5.3.    نتیجه گیری     
فصل چهارم: کارهای پیشین     
1.4.    مقدمه     
2.4.    ارائه چارچوبی جهت مقایسه روشها     
3.4.    بررسی کارهای قبلی     
4.4.    نتیجه گیری     
فصل پنجم: روش پیشنهادی     
1.5.    مقدمه     
2.5.    ایجاد پروفایل اولیه کاربر     
3.5.    طراحی واسط کاربری     
4.5.    بروز رسانی پرو فایل کاربر     
5.5.    تحلیل عامل مورد استفاده در سیستم     
1.5.5.    دلایل استفاده ازعامل     
2.5.5.    ساختارعامل     
3.5.5.    معماریBDI     
4.5.5.    نمودارکلاس عامل     
5.5.5.    مدل سیستم     
6.5.5.    تحلیل سیستم باMASE     
6.5.    نتیجه گیری     
فصل ششم: ارزیابی ونتیجه گیری     
1.6.    مقدمه     
2.6.    پارامترهای ارزیابی     
3.6.    نتایج آزمایش     
4.6.    نتیجه گیری     
5.6.    کارهای آتی     
مراجع     
واژه نامه فارسی به انگلیسی     
واژه نامه انگلیسی به فارسی     
پیوست اول: جزئیات پیاده سازی     
1.1.    شبیه سازی موتور جستجو     
2.1.    شبیه سازی پیمانه تشخیص حالت چهره     
3.1.    نکاتی در زمینه پیاده سازی     
4.1.    نتیجه گیری     

فهرست جداول

جدول 1- صفحه خوان های رایگان ومشخصات آنها     
جدول 2 - میزان اهمیت رفتار کاربران     
جدول3- جدول امتیازدهی کاربر     
جدول4- نمونه ای از خوشه بندی فایل ها     

فهرست شکل ها
شکل 1-1- نتایج گوگل برای جستجوی عبارت Java map     
شکل 2-1- صفحه کلید مجازی     
شکل 2-2- روند رشد محاسبات [6]     
شکل 2-3- لباسهای مجهزبه حسگرب رای ساخت بازیهای ویدئویی     
شکل 2-4- سیستم مبتنی بر اشاره برای افراد معلول     
شکل 2-5- معماری BDI عاملها     
شکل 3-1- صفحه نمایش بریل     
شکل 3-2- صفحه نمایش حروف بریل     
شکل 3-3- دسته بندی ازکارهای انجام شده برای نابینایان     
شکل 3-4 - صفحه گوگل     
شکل 3-5 - صفحه گوگل روی صفحه لامسه ای     
شکل 3-6 - واسط کاربری دنبال کننده حرکات سر     
شکل 3-7- نمونه ای از صفحه نمایش بریل همراه باصفحه کلید     
شکل 4-1- دسته بندی پروفایل کاربر     
شکل 4-2- روند منطقی ساخت پرو فایل کاربر     
شکل 5-1- معماری کلی سیستم     
شکل 5-2- نمودارBPM ساخت پروفایل اولیه کاربر     
شکل 5-3- نمودار فعالیت بردار علایق کاربر     
شکل 5-4- نمونه ای از پایگاه داده تعداد کلمات کلیدی هر فایل     
شکل 5-5- نمونه ای ازنمای کلی پایگاه داده وزن دهی به فایلها     
شکل 5-6- صفحه اولیه جستجوی گوگل     
شکل 5-7- صفحه طراحی شده     
شکل 5-8- صفحه نتایج گوگل     
شکل 5-9- نمودار ترتیب شخصی سازی جستجو     
شکل 5-10- الگوریتم مرتب سازی     
شکل 5-11- معماری عامل پیشنهادی     
شکل 5-12- شمای پایگاه داده مورد استفاده درسیستم     
شکل 5-13- نمودارکلاسعامل     
شکل 5-14- مدل سیستم پیشنهادی     
شکل 5-15-  نمودار اهداف سیستم (goaldiagram)     
شکل 5-16-  نمودارنقشهای سیستم (RoleDiagram)
شکل 6-1- نمودار رضایت کاربران
شکل 6-2- نمودار DCG سیستم شخصی سازی شده
شکل 6-3- بررسی کیفیت خلاصه صفحات درشخصی سازی     
شکل1-1- تعیین حالت چهره کاربر
شکل1-2-کدتبدیل فایلهایPDF به Txt   
شکل1-3- تبدیل سایرانواع فایلها به Txt   
شکل1-4- نمونه ای از اجرای Cygwin   
شکل1-5- نمونه ای از راهنمای rainBOW   
شکل1-6- فرمت BOW با نمایش کلمات   
شکل1-7- - فرمتBOW با اندیس   
شکل1-8- کد تغییر اندیس مولفه ها   

تعداد مشاهده: 3381 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 141

حجم فایل:2,403 کیلوبایت



دانلود فایل

بررسی سیستم آموزش پیش دبستانی در کشور چین

بررسی سیستم آموزش پیش دبستانی در کشور چین




بخشی از متن:
نظام آموزشی جمهوری خلق چین بر مقاطع آموزش ابتدایی، مقدماتی و تکمیلی متوسطه و آموزش عالی مشتمل می‌گردد. آموزش مقاطع ابتدایی و مقدماتی و تکمیلی متوسطه اجباری است. کودکان رده سنی ۶ سال بدون در نظر گرفتن جنسیت، ملیت و‌ نژاد از برنامه‌های آموزش رایگان بهره‌مند می‌گردند. در صورت شرایط خاص، با ضمانت خانواده سن آموزش کودک به ۷ سالگی بالغ می‌گردد. در این کشور، گذراندن آموزش پایه ۹ ساله اجباری است. به عبارت دیگر هر دانش آموز می‌باید حداقل مدت زمان ۹ سال به مدرسه برود. دانش آموزان ملزم به گذراندن دوره ابتدایی و مقدماتی متوسطه بوده و پس از قبولی در آزمون‌های کلیه مقاطع از حق ورود به دانشگاه برخوردارمی گردند. جهت ورود به مراکز آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای نیزقبولی در آزمون ورودی الزامی است. درکشورچین، توسعه نظام آموزشی در اولویت قرار دارد. سیاست مربوط به پیشرفت کشور بر مبنای آموزش پایه و رایگان به دانش آموزان به مدت ۹سال به اصلاح نظام آموزشی کشور منجر گردیده است. مدرنیزه شدن جهان در آینده عامل اصلی این توسعه می‌باشد. نظام آموزشی چین به مراحل ذیل تقسیم می‌گردد: ...

تعداد مشاهده: 3267 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:123 کیلوبایت



دانلود فایل