مقاله مدیریت و ارتباطات سازمانی

مقاله مدیریت و ارتباطات سازمانی


ارتباطات برای مدیریت به دلایل زیر مهم است: اولا ارتباطات فرایندی است که مدیران با استفاده از آن وظایف برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل را به انجام می رسانند. ثانیا ارتباطات فعالیتی است که مدیران قسمت اعظم وقت خود را به آن تخصیص می دهند. ارتباطات نه تنها وظیفه مدیر را تسهیل می‌کند، بلکه وسیله ای است که سازمان را با محیط خارج مرتبط می‌سازد. به عبارت دیگر باید گفت که از طریق ارتباطات، هر سازمانی به صورت یک سیستم باز در می‌آید و با محیط خارج ارتباط برقرار می‌کند. ارتباطات را به عنوان خونی به حساب می‌آورند که در رگ حیات سازمان جریان دارد و نبودن اطلاعات باعث بروز اختلال در قلب سازمان خواهد شد. خلاصه این که بدون ارتباطات موثر انجام وظایف سازمان و ادامه حیات آن امکان پذیر نخواهد بود.

مطالب شامل: 

چکیده 
مقدمه
سازمان و ارتباط
ارکان اصلی فرایند ارتباطات

ارتباطات سازمانی

انواع ارتباطات

جریان ارتباطات در سیستم

انتخاب مسیر یا کانال ارتباط

قوانین راهبردی در ارتباطات سازمانی

بعضی مشکلات در ارتباطات سازمانی

راه کارهایی برای حمایت از ارتباطات سازمانی

ضرورت برقراری ارتباط در مدیریت

بهبود ارتباطات سازمان

موانع ارتباطات

نتیجه گیری و منابع

15 صفحه

WORD

تعداد مشاهده: 287 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: DOC

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    WORD

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.