گزارش کارآموزی برق، مرکز مخابرات مهدیه

گزارش کارآموزی برق، مرکز مخابرات مهدیه


فصل اول :آشنایی با مکان کلی کار آموزی
Telecommunication Company of IRAN
تاریخچه و سیر تحول مخابرات در کشور ایران
تاریخچه و سیرتحول مخابرات در ایران
( 1236 لغایت 1385 )
مقدمه :
امروزه با توجه به نقش انکار ناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه
ملی جوامع و الزاماً برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان و
قابل ملاحظه در این بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور ، جنبه
حیاتی و ملی به خود گرفته است . اهمیت اطلاعات و ایجاد حرکت
جهانی برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی ، کشورهای
جهان سومی را برآن داشته تا تلاش خود را در سطح ملی برای مگانی
شدن اطلاعات توسعه دهند .
حوزه ی IT ،حوزه ی بسیارگسترده ای ست که مقوله های فنی و مهندسی مخابرات، رایانه، شبکه های اطلاع رسانی ، اینترنت،شهرها و پارک های اینترنتی و تمامی شؤون ارتباطی مخابراتی و اطلاعاتی را دربرمی گیرد.ازاین روی ، مخابرات ایران،درسال های اخیر،همپای دنیا ، گام های موثری دراین عرصه برداشته که سیاستگذاران این عرصه،کارنامه خوبی را ارائه نموده اند ، به گونه ای که تلاش بخش ارتباطات کشور نشان از یک توسعه ی قابل ملاحظه در برنامه های اول تا سوم و ادامه آن نیز در برنامه ی چهارم توسعه دارد .

مخابرات در ایران همچون دیگر نقاط جهان با نصب اولین خط تلگراف
در سال 1236 هجری خورشیدی یعنی چهارده سال بعد از موفقیت مورس ،بین تهران و چمن سلطانیه در نزدیکی زنجان ( اردوگاه تابستانی ناصرالدین شاه ) تحقق یافت . دو سال بعد خط تلگراف سلطانیه بهسمت زنجان و تبریز و جلفا امتداد یافت و به شبکه ی تلگرافی روسیه پیوست . توسعه ی تلگراف بسیاری از شهرها را سال به سال در نوردید، تا اینکه ایران در سال 1248 به عضویت اتحادیه بین المللی تلگراف درآمد . اداره تلگراف در سال 1255 به وزارت تلگراف
ارتقاء یافت .
مرحله ی دوم توسعه فناوری مخابرات با نصب تلفن آغاز می شود . اگر چه اولین خط تلفن در حدود دوازده سال پس از اختراع آن ، یعنی سال 1269 در تهران راه اندازی شد ، اما گسترش شبکه تلفن درسرزمین پهناور ایران از سال 1320 شروع گردید .
در سال 1269 بین دو ایستگاه ماشین دودی و شهــــرری ارتباط تلفنی برقرار شد ، بعد از آن بین کامــــرانیه ( شمیران ) و عمارت
سلطنتی وزارت جنگ ( تهران ) و سپس مقر ییلاقی شاه ( سلطنت آباد) و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد ، در آبان ماه 1305 تلفن جدید برروی 2300 رشته کابل آماده بهره برداری شد ، در مرداد 1308 به موجب مصوبه ای ، رسیدگی به امور تلفن که دردست شرکتها بود ، به وزارت پست و تلگراف واگذار و نام آن وزارتخانه به وزارت پست و تلگراف و تلفن تبدیل گردید . دو سال بعد سهام شرکت های تلفن برای دولت خریداری و شرکت سهامی تلفن ایران تأسیس شد. پس از شهریور 1320 همزمان با خروج نیروهای متفقین از کشور ایران ، خطوط تلفن جدید ( کاریر) که توسط آنان در ایران تأسیس شده بود ،
خریداری گردید .


فهرست :
فصل اول :آشنایی کلی با مکان کار آموزی
- تاریخچه مخابرات در ایران
- تاریخچه تاسیس شرکت مخابرات
- ارکان وتشکیلات کلی شرکت مخابرات استان تهران

فصل دوم :ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز
- قسمت امور مشترکین
- سالن دیجیتال یا سوییچ
- سالن MDF یا توزیع
- سالن PCL یا دیتا
- واحد ACCES
- واحد XDSL
- اتاق POWER یا تجهیزات
- ترافیک سنجی
- مدیریت
- قابلیت های سرویس شبکه هوشمند وتعرفه های آن

فصل سوم :آزمون آموخته ها و نتایج
- مراکز مخابراتی چه خدماتی را به مشترکان ارائه می دهند
- چگونه می توان برای اشتراک یک خط تلفن ثابت اقدام کرد
- دایری تلفن ثابت
- ویژیگی های تلفن معمولی وبی سیم
- توصیه های برای شماره گیری ومکالمه
- اصلاح ورفع خرابی تلفن17
- تغییر نام و مکان (خرید وفروش تلفن )
- قطع و وصل تلفن
- هزینه و تعرفه تلفن های ثابت
- چگونگی برخورد با مزاحمان تلفنی
- تلفن همگانی
- مرکز اطلاعات تلفنی 118
- رزو مکالمات تلفن های بین شهری وبین الملل
- سرویس های مخابراتی
- شبکه هوشمند IN
- خدمات الکترونیکی مخابرات
- سرویس پست الکترونیکی
- سرویس اینترنت
- سرویس پیام رسان ریز مکالمات
- سرویس پرداخت از طریق خود پرداز
- سرویس پرداخت تلفنی ،SMS واینترنتی
ضمائم:
شرح وظایف کدهای مخابراتی
اطلاعات ادارات کل مخابرات استان تهران و مراکز مربوطه

تعداد مشاهده: 698 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 55

حجم فایل:37 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.