استاندارد ASTM بخش Iron and steel products زیر مجموعه Ferrous casting, Ferroalloys

استاندارد ASTM بخش Iron and steel products زیر مجموعه Ferrous casting, Ferroalloys


استاندارد ASTM بخش Iron and steel products زیر مجموعه

تعداد مشاهده: 883 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pdf

حجم فایل:18,295 کیلوبایت

 قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    استاندارد ASTM بخش Iron and steel products زیر مجموعه

بررسی مباحث توسعه‌ای و قانونگذاری در نظام مالی اسلامی

بررسی مباحث توسعه‌ای و قانونگذاری در نظام مالی اسلامی


فصل اول : مقوله‌های قانونگذاری و توسعه
1-1.مقدمه
2-1.روش‌شناسی تحقیق
3-1.یافته‌های نظرسنجی
1-3-1.شرح مختصر صنعت خدمات مالی اسلامی
2-3-1.مقوله‌های کلیدی در رابطه با بازار سرمایه اسلامی
الف. چارچوب قانونگذاری
الف- 1.بکارگیری اصول و اهداف قوانین اوراق بهادار IOSCO
الف-1-1.اصول مربوط به قانونگذار
الف-1-2.اصول مربوط به همکاری
الف-1-3.اصول مربوط به صادر کنندگان اوراق بهادار
الف-1-4.اصول مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری گروهی
الف-1-5.اصول مربوط به واسطه‌های بازار
ب-پیروی و تبعیت از شرع
ج- دامنه وسیع محصولات
د- کارایی هزینه و چارچوب مالیاتی
ه- متخصصان بازار
و- آموزش سرمایه‌گذاران
ز- تقسیم دانش
4-1- نکات برجسته نظرسنجی
فصل دوم: نتیجه‌گیری
ضمیمه1 : اعضای گروه کاری IOSCO
ضمیمه 2: فهرست واژگان بازار سرمایه اسلامی
ضمیمه3: فهرست پاسخ دهندگان به نظر‌سنجی
ضمیمه4: کتابنامه

مقدمه
در این فصل موضوعات خاص در صنعت خدمات مالی اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل مقوله‎های قانونگذاری غربی و اسلامی و همچنین ابتکارهایی است که توسط بخش خصوصی و دولتی کشورهای عضو IOSCO برای تسریع رشد صنعت خدمات مالی اسلامی صورت گرفته است.
موضوعات مورد بحث عمدتاً برگرفته از اطلاعات و یافته‎های حاصل از نظر سنجی گروه کاری و مصاحبه‎های انجام شده و همچنین تحقیق وسیع گروه می‎باشد. گروه کاری در واقع رویه‎ها و رویکردهای کشورهای مختلف در رابطه با قوانین بازار سرمایه اسلامی را با یکدیگر مقایسه کرده است. امیدواریم اطلاعات بدست آمده از گزارش و همچنین موضوعاتی که در این بخش مورد بحث قرار می‎گیرند، محرکی برای بررسی و تحقیق بیشتر در مقوله‎های قانونگذاری مربوط به توسعه بازارهای سرمایه‎ اسلامی باشند.
با توجه به مأموریت گروه کاری، مباحث مطرح شده بیشتر روی نقش IOSCO به عنوان یک سازمان قانونگذاری و استانداردگذاری بین‎المللی تأکید دارد. این گزارش هیچ گونه پیشنهاد خاصی را مطرح نکرده بلکه موضوعات قانونگذاری را در چارچوب اهداف IOSCO مورد بحث قرار داده است. اهداف IOSCO عبارتند از: حمایت از سرمایه‎گذاران، کاهش ریسک سیستمی و تضمین عدالت، کارایی و شفافیت بازارها. این گزارش بویژه کاربرد اصول IOSCO را در ارتباط با فعالیت‎های بازار سرمایه اسلامی مورد بحث قرار می‌دهد.

تعداد مشاهده: 696 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:41 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد قابل ویرایش

پایان نامه خانه حاج آقا علی رفسنجان

پایان نامه خانه حاج آقا علی رفسنجان


دانلود پژوهش خانه حاج آقا علی رفسنجان

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد

قالب: Word

تعداد صفحات: 182

توضیحات:

چکیده

بنا­ی خانه حاج آقا علی در قاسم آباد رفسنجان واقع گردیده و از نظر معماری دارای اهمیتی به سزا می ­باشد. قدمت آن حدود 180 سال است و برای ساخت آن از عناصر و مصالح بومی که به مقتضای زمان در مناطق کویری موجود و مورد استفاده قرار می­ گرفته، استفاده گردیده است. نحوه قرار گیری هر بخش از ساختمان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوا در نظر گرفته شده است. در این نوشتار سعی گردیده تا ضمن اینکه خانه حاج آقاعلی معرفی می گردد تزیینات آن به ویژه نقوش گچبری خانه حاج آقا علی مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی شامل: مواد و مصالح (گچ)، نوع نقوش (گل، گلدان و طرح­های اسلیمی، حیواناتی مانند پرندگان ماهی و....)، تناسب و اندازه ها در اشکال، کادربندی، تأثیرگرفتن از دوران متعدد، مقایسه با گچبری­ های دوران و مکان های دیگر، نگاه فرهنگی و باور اعتقادی به نوع نقوش، رنگ بندی نقوش و نوع شکل­ های هندسی و مفاهیم آنها و... که در اکثر موارد همراه با عکس می­ باشد.

لزوم بر حفظ و مرمت این نقوش در واقع پاک کردن آینه تمام نمای معماری و نقش آفرینی گذشته در مناطق کویری ایران زمین است از غبار و زنگ گذر زمان، همتی مردانه و کوششی غیرتمند را می­ طلبد. یکی از راه­ های حفظ و معرفی این گونه بناها، استفاده از نقوش بازسازی آن ها است. چرا که خود مجموعه را نمی ­توان حرکت داد، اما نقوش بازسازی آن ها می ­توانند به هر سرزمینی بروند و هویت ملی و بلندای فکری سازندگان خود را به جهان واگویند.

مقدمه

بدون تردید مهمترین و قدیمیترین بنای معماری، خانه میباشد، از زمانی که انسان از غار بیرون آمد نیاز به سرپناه را احساس کرد. در همان آغاز با الهام از غارهای زمان خود، ساخت خانه را آغاز کرد. سالیان متمادی گذشت تا خانه شکل تکامل یافته به خود گرفت.

خانه از روزگار کهن محل امن و آسایش آدمی بوده است و در این راستا تلاش شده که معماری آن به بهترین نحو نیازها را پاسخ گوید و پس از رفع نیازهای اولیه آن را به شکل مجلل و باشکوه در آورند. شاید یکی از مهم ترین عوامل در شکل گیری خانه اقلیم بوده است و بنابر هر اقلیم؛ فرهنگ آن منطقه نیز تحت تأثیر قرار گرفته و خانه ها با ویژگی های خاص شکل گرفتند.

اگرچه کارشناسان معماری، دوره قاجاریه را دوره انحطاط معماری میدانند، اما در همین زمان خانههایی بنا شده که عظمت و شکوه معماری ایرانی را نشان میدهند. از جمله این خانهها، خانه حاجآقاعلی رفسنجان میباشد.

حاج آقا علی معروف به زعیم ا... که در آغاز از ثروت بی بهره بود و به پیله وری اشتغال داشت، در اثر تلاش و جدیت، اربابی بزرگ و معتبر در رفسنجان می شود و چنان اعتباری کسب می کند که او را امین التجار لقب می دهند؛ به طوریکه آوازه ی او به دربار ناصرالدین شاه نیزمی رسد. او با تمامی نقاط شرق آسیا روابط تجاری داشت؛ لیکن بر اثر عواملی ناخوشایند در اواخر عمر دچار فقر می گردد.

مجموعه حاج آقاعلی شامل خانه، بازار و آب انبار است. در تقریر حاضر سعی شده است به خانه حاج آقاعلی که در قاسم آباد رفسنجان واقع شده است، پرداخته شود. این بنا مملو از گچبری های بی نظیر و آجرکاری های متنوع است

امید که متن حاضر بتواند گامی موثر در جهت حفظ و بازسازی تزیینات این بنای ارزشمند داشته باشد و مورد توجه علاقمندان به فرهنگ و هنر قرار گیرد.

تعداد مشاهده: 506 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 182

حجم فایل:23,715 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


بررسی درآمدهای مالیاتی

بررسی درآمدهای مالیاتی


فهرست مطالب
تجزیه و تحلیل برنامه پنج ساله اول
برنامه پنج ساله اول و مالیاتها:
هدف های کلی برای بخش مالیاتها عبارت است از:
در قسمت هدف های کمی نیز هدف هایی برای بخش مالیات های تعیین شده است که عبارتند از:
بررسی درآمدهای مالیاتی در طول برنامه اول
بررسی درآمدهای مالیاتهای مستقیم
در طول برنامه
مالیات بر درآمد
مالیات بر حقوق
مالیات بر مشاغل
نتیجه گیری
ارائه پیشنهـادات:

برنامه پنج ساله اول و مالیاتها:
برنامه ریزی اقتصادی را می توان کوشش آگاهانه دولت در جهت هماهنگی تصیممات اقتصادی در بلند مدت و تاثیر گذاشتن، جهت دادن و در برخی موارد کنترل سطح و رشد متغیرهای اصلی اقتصادی یک کشور (مانند درآمد، مصرف، اشتغال، سرمایه گذاری، پس انداز، صادرات و واردات و …) برای رسیدن به یک سلسله هدف های از قبل تعیین شده توسعه دانست.
بنابراین برنامه اقتصادی به سادگی یک رشته هدف های کمی اقتصادی خاص است که باید در طی یک دوره زمانی به آنها رسید.
برنامه های اقتصادی هم می توانند جامع باشند و هم چزئی در یک برنامه جامع تنظیم هدف ها به گونه ای است که تمامی جنبه های اصلی اقتصادی ملی را در بر می گیرد. یک برنامه جزئی فقط بخشی از اقتصاد ملی را شامل می شود.
فرایند برنامه ریزی را می توان تلاشی دانست که طی آن دولت ابتدا هدف های اجتماعی را انتخاب می کند سپس هدف های مختلف را تعیین می کند. و بالاخره چهارچوبی برای اجرا، هماهنگی و کنترل برنامه توسعه تشکیل می دهد.
نیل به بهترین طریقه استفاده از منابع کمیاب برای توسعه اقتصادی یکی از ضروری ترین وظایف برنامه ریزی است. راه خروجی کشور های در حال توسعه از تنگناهای عقب مانده در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همانا پایه ریزی یک نظام جامع برنامه ریزی جهت توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشد.
اولین برنامه جمهوری اسلامی ایران برای سال های 66-1361 در چهارچوب قانون اساسی تدوین گردید که به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی به مورد اجرا گذاشته نشد.
عملاً اولین برنامه جامع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در تاریخ 11/1/1368 به تصویب مجلس شورای اسلامی و نگهبان رسید. که سالهای 72-1368 را در بر می گیرد.
این قانون که مشتمل بر ماده واحده و 52 تبصره می باشد که هدف های کلی و کمی سیاست های کلی و برنامه های اجرائی برنامه اول جمهوری اسلامی ایران را منعکس می نماید. در این برنامه برای بخش های مختلف اقتصادی هدف هایی تعیین شده است.


هدف های کلی برای بخش مالیاتها عبارت است از:
«تکمیل و اجرای نظام مالیات ها در جهت توزیع منطقی تر درآمد و ثروت» همچنین در قسمت خط مشیء های اساسی خط مشیء اساسی برای بخش مالیات ها عبارت است از: «ارتقا سطح کوشش مالیاتی در خصوص مالیت های بر درآمد. (به ویژه مالیات بر مشاغل مالیات بر مستغلات و مالیت بر ثروت) از طریق بهبود روش های جمع آوری مالیات و تدوین قوانین و مقررات لازم»

در قسمت هدف های کمی نیز هدف هایی برای بخش مالیات های تعیین شده است که عبارتند از:
- نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی از 3/4% در سال 1367 و به 4/8% در سال 1372 افزایش خواهد یافت.
- نسبت درامدهای مالیاتی به هزینه های جاری از 8/28% در سال 1367 به 6/67% در سال 1372 افزایش می یابد.
- رشد متوسط سالیانه درآمدهای مالیاتی 1/25 مالیات های مستقیم 2/24 و مالیات های غیر مستقیم 2/30% تعیین شده است.

بررسی درآمدهای مالیاتی در طول برنامه اول
- درآمدهای مالیاتی در سال 1367 به 986 میلیارد ریال بالغ می شود. در سال 1371 حدوداً 8/3 برابر شده و به 8/3774 میلیارد ریال می رسد. این درآمدها هر ساله دارای رشد مثبتی بوده است. به طوری که متوسط رشد سالانه درآمدهای مالیاتی 7/40% می باشد. و این در حالی است که متوسط رشد درامدهای مالیاتی قبل از انقلاب یعنی در سال های 57-50 به میزان 4/30% بوده است و در سالهای بعد از انقلاب تا قبل از برنامه 5 ساله اول یعنی سالهای 67، 58 به میزان 5/13% بوده است.
- درآمدهای مالیاتی در سال اول برنامه یعنی سال 1368 در حدود 13% از برنام عقب بوده است. و در سال 1369 تقریباً معادل برنامه می شود. در سال های 71، 70 به صترتیب 5/138% و 155% از برنامه جلو بودند.
- نسبت کل مالیاتها به تولید ناخالص داخلی که در سال 1367 معادل 5/4 درصد بوده است. در سال 1371، 2/6% افزایش می یابد. اما با وجود این افزایش این نسبت در تمام سالهای برنامه از برنامه عقب بوده است.

تعداد مشاهده: 471 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:64 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


آریگونی

آریگونی


آریگونی صنعت نساجی است با چرخة کامل (اکستروژن، بافته، تولید فابریک)
در سال 1936 بوسیلة جیوانی آرگونی ابداع شد و هنوز خانواده وی آنرا اداره می کنند.
در 25 سال اولیه در عرصه نساجی سنتی (بافت لباس) کار می کرد: از سال 1960 در تولید فابریکهای (بافته های فنی) به کار پرداخته است.
این شرکت در نزدیک como (شمال ایتالیا) واقع است، منطقه ای که همیشه در صنعت نساجی منحصر بفرد بوده است و ستاد بسیار ماهر و فناوری عالی دارد.
و آریگونی مفتخر است که سرویس کامل به مشتریانش ارائه می دهد: این شرکت به انجام تحقیقات و توسعه محصولات می پردازد و به کارگیری استفادة از مواد خام بهتر را مورد مطالعه قرار می دهد و آنگاه مراحل پیشرفته ای اکسترودنکیک، بافتن و تولید را آزمایش می کند.
محصولات آریگونی و بافته های آن با استفاده از کلربردهای فنی برای عرصه های کشاورزی، ساختمانی، ورزشی، توریسم به وجود آمده اند. به همراه این محصولات فنی، دسته ای از وسایل «باغبانی» برای کاربران نهایی طراحی شده‌اند.
در حال حاضر شرکت 20 خانواده از فابریکها را تولید می کند هرکدام از الگوهای متفاوت، فابریکها رنگها و اندازه های متفاوت ساخته شده اند. اقلام درون کاتالوگ بالغ بر 800 قلم است و فابریکهای خاص بر اساس نیازهای خاص تولید یم شوند.
شبکة فابریکهای آریگونی دارای ابعاد گسترده ای از 25 میلی متر (بیوبرد) تا 350 میکرون (بیورت) است وزن آنها بین C1 و 300 گرم در هر متر مربع متفاوت است و عرض آن بین 4 سانتی متر و 6 متر است.
آریگونی سه کارخانه تولیدی با کل فضای m000/11 دارد.
در کارخانه ها محیطی دوستانه برقرار است. این محیط دارای پوشش درختی است و مواد سمی در آن جایی ندارد. زواید محصولات بازیافت می شوند.
اکثر محصولات شرح داده شده در این کاتالوگ از رشتة پلی اتیلن و پلی پروپیلن ساخته شده است و محصولات ترموپلاستیک را می توان با ابعاد مختلف با گرمادادن پدید آورد. مقاومت ابعاد گوناگون 4% و وزن 6 درصد است.
این کاتالوگ محدود نمی شود. Arrigoni Spa حق شرح دادن خصوصیات و ابعاد محصولات توصیف شده در این کاتالوگ را محفوظ می دارد.
این شرکت 60 کارمند همیشگی و 20 دستیار بیرونی دارد. به نوین بودن فناوری تولید و خط تولید توجه خاص مبذول شده است و تحقیقات متداوم برای بالا بردن استاندارد کیفیت انجام می شود.
چرخه های تولید کامل خانگی به این معناست که آریگونی می تواند در هر مرحله تولید به کنترل کیفیت بپردازد (رنگدانه ها و پایدارکننده ها)
در کشورهای ایتالیا اریگونی دارای زنجیره توزیع مستقیم است و 30 نمایندگی دارد. به طور متوسط استوکها آن حدود 3 میلیون متر مربع وسعت دارد و آریگونی می تواند در طی دو یا سه روز سفارشات را به صورت کامل ارسال کند.
در سطح بین المللی آریگونی از طریق توزیعگران ملی کار می کند: در 15 کشور اروپایی کار می کنیم و در 10 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا، 7 کشور در آمریکا و 4 کشور در خاورمیانه فعالیت داریم. (در ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آلمان و اسپانیا همکاری مکاتبه ای وجود دارد.)

تعداد مشاهده: 408 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:115 کیلوبایت

 قیمت: 9,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: