بهینه سازی پروفیل ریل جلوی خودرو از نوع TMB به روش الگوریتم ژنتیک

بهینه سازی پروفیل ریل جلوی خودرو از نوع TMB  به روش الگوریتم ژنتیک


در این مقاله، ابتدا استحکام پروفیلهای جدار نازک ساخته شده
از ورقهای ترکیبی 1 که امروزه در تولید برخی از قطعات سازهای
خودرو نظیر ریلجلو، ستونها و ... استفاده میشود، از دیدگاه تغییر
مکان محوری، خیزش و پیچش مورد بررسی قرار گرفته است. سپس
از آنجایی که برخورداری از یک قطعه با استحکام بالا و در عین حال
وزن کم در کاهش مصرف سوخت و افزایش قابلیت جذب انرژی در
تصادف نقش بسزایی را ایفا میکند، قطعه ریل جلوی 2 خودرو به
صورت یک پروفیل جدار نازک با سطح مقطع ثابت مربعی مورد بهینه
سازی قرار میگیرد. بدین منظور، پروفیل ریل از نوع ورقهای
چهار تکه و به صورت یک تیر یک سر گیردار در (TMB) ترکیبی
نظر گرفته میشود و در نهایت مقادیر ضخامت و طول مربوط به هر
بخش از بلانک اولیه به منظور داشتن بالاترین نسبت سختی به جرم
قطعه به عنوان تابع هدف توسط الگوریتم ژنتیک بهینه سازی شده و
بهترین مقادیر پیشنهاد و با چند پروفیل با ابعاد غیر بهینه به عنوان
نمونه مقایسه میگردد.
واژه های کلیدی
ورقهای ترکیبی، پروفیل جدار نازک، طراحی سبک، الگوریتم
ژنتیک

تعداد مشاهده: 369 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

حجم فایل:131 کیلوبایت

 قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.