در این مقاله، ابتدا استحکام پروفیلهای جدار نازک ساخته شده از ورقهای ترکیبی 1 که امروزه در تولید برخی از قطعات سازهای خودرو نظیر ریلجلو، ستونها و ... استفاده میشود، از دیدگاه تغییر مکان محوری، خیزش و پیچش مورد بررسی قرار گرفته است. سپس از آنجایی که برخورداری از یک قطعه با استحکام بالا و در عین حال وزن کم در کاهش مصرف سوخت و افزایش قابلیت جذب انرژی در تصادف نقش بسزایی را ایفا میکند، قطعه ریل جلوی 2 خودرو به صورت یک پروفیل جدار نازک با سطح مقطع ثابت مربعی مورد بهینه سازی قرار میگیرد. بدین منظور، پروفیل ریل از نوع ورقهای چهار تکه و به صورت یک تیر یک سر گیردار در (TMB) ترکیبی نظر گرفته میشود و در نهایت مقادیر ضخامت و طول مربوط به هر بخش از بلانک اولیه به منظور داشتن بالاترین نسبت سختی به جرم قطعه به عنوان تابع هدف توسط الگوریتم ژنتیک بهینه سازی شده و بهترین مقادیر پیشنهاد و با چند پروفیل با ابعاد غیر بهینه به عنوان نمونه مقایسه میگردد. واژه های کلیدی ورقهای ترکیبی، پروفیل جدار نازک، طراحی سبک، الگوریتم ژنتیک
تعداد مشاهده:
369
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.pdf
حجم فایل:131
کیلوبایت
قیمت:
2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل